Laguna trzeciej generacji
Co sprawia, że należy wymienić pierścienie silnika? Kiedy najlepiej to zrobić? Praktyczne porady poniżej.
Laguna III jest dobrze dopracowana od strony technicznej, a standardowe silniki nie sprawiają większych problemów, zdarzać się jednak mogą usterki sugerujące, że może nam pomóc tylko wymiana pierścieni silnika.
Oczywiście jeżeli zadbamy o regularne przeglądy okresowe i wymiany olejów. Pilnujmy również terminów i przebiegów do wymian paska rozrządu pracujących w rozrządach silników benzynowych. Zwróćmy baczną uwagę na możliwość obrócenia się panewek, które to zalecamy zapobiegawczo odpowiednio wcześnie wymienić, tak po przejechaniu około 150 tysięcy kilometrów (więcej o wymianie panewek tutaj)
Na szczególną uwagę zasługuje silnik benzynowy Nissana 2,0 TCe
początkowo z powodu zwiększonego zużycia oleju około 1 litra na 1 tys. km. Przyczyną jest zmodernizowany silnik Nissana, w którym zamiast standardowych pierścieni zamontowano dużo cieńsze. Anomalie zaobserwowaliśmy w silniku M4R po przejechaniu około 170 tys. Takie pierścienie o prawidłowych parametrach mają za zadanie ograniczać zużycie oleju i odprowadzają ciepło wytworzone podczas spalania. Najczęstsze awarie pierścieni to wytarcie wskutek długotrwałej eksploatacji lub pęknięcia.
Przy wymianie pierścieni
konieczna jest wymiana oleju, uszczelniaczy i rozrząd. Należy zdemontować głowicę silnika, wymontować tłoki z cylindrów, zdemontować zużyte pierścienie i zamontować nowe. Na koniec pozostaje montaż tłoków i głowicy silnika.
Poniżej kilka zdjęć z wymiany pierścieni silnika