Wymiana pierścieni silnika

Laguna trzeciej generacji

wymiana pierścieni silnika renault peugeot citroenCo sprawia, że należy wymienić pierścienie silnika? Kiedy najlepiej to zrobić? Praktyczne porady poniżej.

Laguna III jest dobrze dopracowana od strony technicznej, a standardowe silniki nie sprawiają większych problemów, zdarzać się jednak mogą usterki sugerujące, że może nam pomóc tylko wymiana pierścieni silnika.

Oczywiście jeżeli zadbamy o regularne przeglądy okresowe i wymiany olejów. Pilnujmy również terminów i przebiegów do wymian paska rozrządu pracujących w rozrządach silników benzynowych. Zwróćmy baczną uwagę na możliwość obrócenia się panewek, które to zalecamy zapobiegawczo odpowiednio wcześnie wymienić, tak po przejechaniu około 150 tysięcy kilometrów (więcej o wymianie panewek tutaj)

 

Na szczególną uwagę zasługuje silnik benzynowy Nissana 2,0 TCe

początkowo z powodu zwiększonego zużycia oleju około 1 litra na 1 tys. km. Przyczyną jest zmodernizowany silnik Nissana, w którym zamiast standardowych pierścieni zamontowano dużo cieńsze. Anomalie zaobserwowaliśmy w silniku M4R po przejechaniu około 170 tys. Takie pierścienie o prawidłowych parametrach mają za zadanie ograniczać zużycie oleju i odprowadzają ciepło wytworzone podczas spalania. Najczęstsze awarie pierścieni to wytarcie wskutek długotrwałej eksploatacji lub pęknięcia.

Przy wymianie pierścieni

konieczna jest wymiana oleju, uszczelniaczy i rozrząd. Należy zdemontować głowicę silnika, wymontować tłoki z cylindrów, zdemontować zużyte pierścienie i zamontować nowe.  Na koniec pozostaje montaż tłoków i głowicy silnika.

Poniżej kilka zdjęć z wymiany pierścieni silnika

wymiana pierścieni silnika Laguna

wymiana silnika renault peugeot citroen warszawa

remont silnika peugeot warszawa  wymiana pierścieni silnika renault warszawa