Naprawa silnika Renault Peugeot Citroen

USTERKI W SILNIKACH THP, VTI, PEUGEOT, CITROEN, (producenta BMW) Zastanówmy się, czy warto naprawiać silnik czy lepiej wymienić głowicę na nową?

naprawa silnika peugeot citroen WarszawaWłaściciele samochodów Peugeot i Citroen z silnikami EP6, wyprodukowanych do 2011 roku, z modyfikacją 5F, zaczynają mieć problemy z niepewnie pracującym silnikiem i spadkiem mocy. Na początku nie jest to takie odczuwalne, gdyż na panelu sterowania nie wyświetlają się żadne błędy. W grupie ryzyka są przede wszystkim właściciele aut, którzy zmieniali olej zgodnie z zaleceniami producentów tj. 15-20 tysięcy kilometrów, a nie co 10 tysięcy jak zalecają mechanicy na warunki Polskie.

Przesunięcie faz rozrządu

Wcześniej czy później problemy z autem zaczynają się nasilać, głównym winowajcom jest problem z  przesuwaniem faz rozrządu. Dosłownie te błędy opisane są jako “Uszkodzenie regulatora faz rozrządu wałka ssącego” albo  „Uszkodzenie regulatora faz rozrządu wałka wydechowego”. Przypomnijmy, że w silniku EP6, koła faz rozrządu są sterowane ciśnieniem oleju. Dlatego podczas wstępnej diagnozy należy sprawdzić poziom i ciśnienie oleju w silniku. Niestety zdarza się tak, że ciśnienie oleju i jego poziom jest w normie, takie błędy mogą pojawiać się albo od tego, że rozciągnął się łańcuch, albo gdy doszło już do uszkodzenia regulatora faz rozrządu.

Kiedy wymiana rozrządu nie rozwiązuje problemów

Zdarza się również, że po wymianie kompletu rozrządu wraz z kołami faz, auto ma dalej trudności z odpalaniem i nadal pokazuje się błąd z faz rozrządu. W takim przypadku dopatrzyliśmy się poważnego uszkodzenia głowicy w silnikach do 2011 roku, oznaczonym EP6 z modyfikacją 5 FW. W pierwotnej wersji (przed modyfikacją) na wałkach rozrządu ustawiono stalowe pierścienie uszczelniające. Z czasem te pierścienie po prostu przepiłowują dwie dróżki na aluminiowych stopkach wałków, hermetyczność jest zakłócana, przez utworzenie się szczelin przez które olej traci ciśnienie na kołach.
 
Co widać na obrazku poniżej, nacięcia na końcu stopki.
 
naprawa silnika peugeot warszawaPo 2011 roku został skorygowany błąd i na silnikach EP6 modyfikacji 5 FS producent zastąpił stalowe pierścienie na plastikowe, które teoretycznie nie „wygryzają” pokrywki wałów. Ale jest jeszcze jeden problem, który ma miejsce w już zmodernizowanych silnikach. Uszczelnienie z tworzywa nie zdaje egzaminu, gdyż ciśnienie oleju wypycha pierścień uszczelniający, który wycina znów stopkę wałka i problem pojawia się na nowo co pokazane jest na zdjęciach poniżej.
 
 
 
wymiana silnika peugeot warszawa

Na fotografii widać uszkodzenia uszczelki która ciśnieniem oleju została wypchnięta to doprowadziło do zniszczenia stopki.

Zapraszamy na fachową weryfikację i wymianę głowicy na nową w naszym serwisie.
naprawa silnika Peugeot Citroen
Modele samochodów do których pasuje NOWA głowica:
CITROËN BERLINGO (B9) 1.6 VTi 120 2009/11 –
CITROËN C3 II (SC_) 1.6 VTi 120 2009/11 –
CITROËN C3 Picasso 1.6 VTi 120 2009/02 –
CITROËN C4 coupe (LA_) 1.6 VTi 120 2008/07 – 2011/07
CITROËN C4 Grand Picasso I (UA_) 1.6 VTi 120 2008/07 –
CITROËN C4 Grand Picasso II 1.6 VTi 120 2013/09 –
CITROËN C4 I (LC_) 1.6 VTi 120 2008/07 – 2011/07
       
CITROËN C4 II (B7) 1.6 VTi 120 2009/11 –
CITROËN C4 Picasso I nadwozie wielkopojemne (MPV) (UD_) 1.6 VTi 120 2008/07 – 2013/08
CITROËN C4 Picasso II 1.6 VTi 120 2013/02 –
CITROËN C5 III Break (RW_) 1.6 VTI 120 2010/07 –
CITROËN C5 III (RD_) 1.6 VTi 120 2010/07 –
CITROËN DS3 1.6 VTi 120 2010/04 – 2015/07
CITROËN DS3 kabriolet 1.6 VTi 120 2013/01 – 2015/07
       
CITROËN DS4 1.6 VTi 120 2011/04 – 2015/07
       
MINI MINI CLUBMAN (R55) Cooper 2007/10 – 2013/12
MINI MINI kabriolet (R57) Cooper 2007/10 – 2015/06
MINI MINI (R56) Cooper 2006/10 – 2012/02
PEUGEOT 2008 (CU_) 1.6 VTi 2013/03 –
PEUGEOT 207 CC (WD_) 1.6 16V 2007/02 –
PEUGEOT 207 SW (WK_) 1.6 16V 2007/06 –
PEUGEOT 207 (WA_, WC_) 1.6 16V VTi 2007/02 –
       
PEUGEOT 208 (CA_, CC_) 1.06.2020 2012/03 –
PEUGEOT 3008 nadwozie wielkopojemne (MPV) (0U_) 1.6 VTi 2009/06 –
PEUGEOT 308 (4A_, 4C_) 1.6 16V 2007/09 –
PEUGEOT 308 CC (4B_) 1.6 16V 2009/06 –
PEUGEOT 308 SW (4E_, 4H_) 1.6 16V 2007/09 –
PEUGEOT 5008 (0U_, 0E_) 1.6 16V 2009/09 –
PEUGEOT 508 I (8D_) 1.6 VTi 2010/11 –
PEUGEOT 508 SW I (8E_) 1.6 VTi 2010/11 –
PEUGEOT PARTNER Tepee 1.6 VTi 2009/09 – 2016/04

W celu uzyskania szczegółowych informacji proszę o kontakt telefoniczny 509-960-242